Wednesday, January 1, 2014

Jurugambar Utusan Bercuti

Salam semua. Hari ni macam biasa aku gi makan pagi kat luar lagi. Sambil2 tu aku nak baca surat abo untuk tengok apa citer himpunan guling kerajaan kesayangan rakyat malaysia semalam.

Aku pegi kedai ni kat silibin yang sentiasa beli surat abo utusan yang biasanya penuh ngan citer yang tak menyalahi undang2 (so they say). Ni muka depan utusan hari ni.


Gempak giler tajuknya. "Sambutan Tercemar". Fuh! Ini mesti kecoh giler nih. Mesti ada polis tercedera dan rakyat tercedera dan pecah kepala dan sebagainya. Tapi bila aku tengok gambar kat depan tu macam takde apa je. 

Aku pun belek la muka dalam pasal tulisnya lagi berita dan gambo kat dalam. Yang aku jumpa cuma 2 gambar dan berita yang mengatakan sambutan tahun baru 2014 dibatalkan. Gambonya cuma tunjuk polis berdiri dan bercakap ngan orang yang ada kat situ. Gambo tercemar takde. Aku belek habis semua mukasurat. Hampa. Takde gambo tercemar.

Pastu baru aku teringat. Malam tahun baru. Mestilah jurugambar utusan cuti. Mungkin sorang jurugambar utusan je yang kerja. Tu yang ada dua gambo je tu.

No comments:

Post a Comment